„Sprawny jak mundurowy”
Podczas dnia otwartego Zespołu Szkół nr 2 w Łańcucie odbyły się zawody sportowo-obronne „Sprawny jak mundurowy”. W przedsięwzięciu, zachęcającym ośmioklasistów do wybrania klasy licealnej o profilu policyjnym, wzięli udział łańcuccy policjanci. Funkcjonariusze przygotowali pamiątkowe nagrody dla uczestników zawodów oraz przy swoim stoisku promowali policyjną służbę.
Wczoraj, w Zespole Szkół nr 2 w Łańcucie odbyła się kolejna edycja „Dnia otwartego”. W jego trakcie przyszli absolwenci szkół podstawowych mogli zapoznać się z ofertą edukacyjną 4-letniego liceum o profilu policyjnym i wojskowym czy też 5-letniego technikum. W czasie „Dnia otwartego ZS 2 Łańcut” po raz drugi odbyły się również zawody sportowo-obronne pn.: „Sprawny jak mundurowy”.
W zawodach, promujących klasy licealne o profilu policyjnym i wojskowym, szkoły podstawowe reprezentowały 3-osobowe zespoły. Uczniowie sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności w 4 konkurencjach: udzielania pomocy przedmedycznej, testu sprawnościowego, rzutu granatem ćwiczebnym oraz strzelania na wirtualnej strzelnicy.
Po zsumowaniu punktów za poszczególne konkurencje okazało się, że pierwsze miejsce na podium wywalczyła drużyna Szkoły Podstawowej nr 3 w Łańcucie. Drugie miejsce zajęła drużyna z Rakszawy, a trzecie uczniowie z Medyni Głogowskiej. Gratulacje oraz pamiątkowe, policyjne misie wręczył zwycięskim drużynom i ich opiekunom oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Łańcucie podkom. Wojciech Gruca.
„Dni otwarte ZS 2 Łańcut” były również dobrą okazją do promocji policyjnej służby. Przy swoim stoisku funkcjonariusze, wraz z uczniami klasy policyjnej, prezentowali policyjne wyposażenie i umundurowanie. Absolwenci szkół podstawowych mieli możliwość zweryfikowania swoich wyobrażeń o zawodzie policjanta, zapoznania się ze specyfiką jego służby i uzyskania praktycznych informacji przydatnych w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej.
Być może dla kilku z nich wizyta przy policyjnym stoisku okaże się pierwszym krokiem w kierunku przyszłej policyjnej kariery.